foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Witamy na stronie internetowej Szkoły Podstawowej w Rudzie-Hucie

Szkoła Podstawowa w Rudzie-Hucie

im. por. Zbigniewa Twardego ps. "Trzask"

Kartka z kalendarza


Dzisiaj jest: 25 Kwiecień 2024    |    Imieniny: Marek, Jarosław, Wasyl

Czas

Kod QR na smartfon

Zeskanuj kod i przeglądaj stronę na smartfonie

Gazetka szkolna

Polecane strony

 

 

 

biblioteka

 

 

 

 

pajacyk

 

Statystyki

Odwiedza nas 77 gości oraz 0 użytkowników.

Licznik odwiedzin


1253771
Dziś
Wszystkie
314
1253771

Twój numer IP: 18.118.227.69
2024-04-25 13:12

„ZIMOWYM TROPEM”

24.02.2021 r. uczniowie klasy III a Szkoły Podstawowej w Rudzie-Hucie pod opieką p. Bożeny Nowosad i p. Barbary Gałus uczestniczyli w zajęciach terenowych o tematyce przyrodniczo-łowieckiej „Zimowym Tropem”. Zajęcia zorganizował kierownik Ryszard Suszyński z Zespołu Lubelskich Parków Krajobrazowych Ośrodek Edukacyjno-Muzealny w Brzeźnie we współpracy z prezesem Krzysztofem Wojciechowskim oraz łowczym Mirosławem Blachą z Koła Łowieckiego nr 23 „Szarak” w Chełmie. Uczniowie z miejscowości Poczekajka myśliwską podwodą udali się Lasami Czułczyckimi do zespołu urządzeń łowieckich służących dokarmianiu zwierzyny.
Uczniowie zobaczyli: paśnik, posyp dla ptactwa oraz wzięli udział we wspólnym zasypaniu karmy. Łowczy opowiedział dzieciom o bytowaniu zwierzyny w lesie podczas silnych mrozów i grubej pokrywy śniegu. Następnie dzieci uczestniczyły w warsztatach z rozpoznawania tropów zwierząt leśnych. Uczniowie zaopatrzeni w „Poradniki młodego tropiciela” podążali w ślad za sarnami, jeleniami, dzikami oraz licznymi ostatnio w tych okolicach wilkami. Pod okiem myśliwych, którzy służyli radą i dzielili się swoją wiedzą dzieci wertowały strony poradnika i porównywały z tropami odbitymi na śniegu. Na zakończenie, już nieco zmarznięci uczestnicy zajęć mogli ogrzać się przy ognisku i posilić kiełbasą ufundowaną przez Koło Łowieckie.

Barbara Gałus

Wycieczka w relacji ucznia:

„Dzisiejszy dzień w szkole, był pełen przygód. Zaraz po pierwszej lekcji wybraliśmy się na leśną przygodę. Pojechaliśmy autobusem szkolnym do Poczekajki. Tam czekał na nas traktor z wielką przyczepą, wygodnymi ławkami oraz pan myśliwy. Jechaliśmy leśną drogą podziwiając zmieniające się piękne, zimowe pejzaże. Po przyjeździe na miejsce pan Ryszard opowiedział nam o niektórych zwierzętach leśnych. Potem wspólnie z myśliwym przygotował ogromny wór pszenicy i pomaszerowaliśmy do paśników. Karmiliśmy tam zwierzęta i szukaliśmy ich tropów. Kiedy poczuliśmy się zmęczeni wróciliśmy na polanę. Czekało tam już na nas ognisko i kiełbaski. Piekliśmy je sami, dlatego smakowały nam bardzo. Do szkoły wróciliśmy syci i szczęśliwi. Ten dzień będę pamiętał długo. Może kiedyś nauczę rodziców jak rozpoznawać tropy zwierząt. Dobrze, że myśliwi wiedzą, że my dzieci, też kochamy las i zwierzęta”.

Igor Psuja – ucz. klasy III a

PIERWSZAKI PAMIĘTAJĄ O DOKARMIANIU PTAKÓW

Uczniowie klasy 1 b pamiętają, że w zimie ptaki nie mogą znaleźć pokarmu i trzeba je dokarmiać. Dzieci na zajęciach wykonały karmniki, nasypały ziarno i zawiesiły karmniki wokół szkoły oraz ustawiły na parapecie okien. Teraz czekamy  na wizytę skrzydlatych przyjaciół. Życzymy im smacznego!

Opracowała – Jolanta Czerniakiewicz

BAL KARNAWAŁOWY W KLASIE 1B

Uczniowie klasy 1 b wesoło pożegnali karnawał klasowym balem przebierańców. Wszystkie dzieci przygotowały ciekawe przebrania. Odbył się konkurs na najfajniejszy strój oraz tańce z balonami. Dzieci otrzymały dyplomy i drobne upominki. Rodzice przygotowali smaczny poczęstunek.

Opracowała – Jolanta Czerniakiewicz

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ JĘZYKA OJCZYSTEGO

Język ojczysty zapewnia wszystkim nam umiejętność czytania, pisania i liczenia, a także możliwość zdobywania wiedzy i umiejętności niezbędnych do rozwoju, określonego stylu życia oraz kultury pokoju i obywatelstwa. W tym roku Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego przypada 21 lutego i klasa 7 b, postanowiła podkreślić jego wagę trzema prezentacjami przygotowanymi w ramach pracy metodą projektu. Mają one przybliżyć informacje o języku polskim, dotyczące różnych jego obszarów. Pierwsza z trzech prezentacji. Dotyczy ciekawostek o języku polskim i została przygotowana przez: Dawida Hawryluka, Nikolę Guzewską, Weronikę Skuć,Martyna Fas, Mikołaja Maliszewskiego, Igora Wnętrzaka. Druga prezentacja przygotowana przez następujących uczniów: Alicja Borysiuk, Alicja Gąsiorowska, Roksana Baj, Aleksandra Werema, Sandra Szakuła, Kornelia Złotko, Martyna Wysokińska, Przemysław Kulbicki, to łamańce językowe.Każdy może spróbować swoich możliwości.Trzecia prezentacja informuje o tym, jakie zjawiska miały wpływ na kształtowanie się naszego ojczystego języka. Przygotowali te wiadomości: Joanna Sawicz, Bartosz Doliński, KrystianWalczuk, Maciej Zelent, Oliwier Branicki, Maksymilian Szwalikowski, Michał Woźniak, Sebastian Mazurek, Łukasz Grzeluk.

Prezentacja 1

Prezentacja 2

Prezentacja 3

 

KULIG

Zima ma swoje uroki. Pokryte śniegiem pola i lasy zachęcają do odpoczynku i zabawy. 19 lutego 2021 r rodzice z klasy III a zorganizowali dla swych pociech piękny, długo wyczekiwany kulig. Do dużych sań, w których zasiedli woźnica i jego pomocnik doczepiono wiele sanek, które tworzyły orszak. Wyruszyliśmy z sanną, po ośnieżonej, nierównej i wyboistej drodze w Jazikowie. Niekiedy na ostrych zakrętach z wybuchami śmiechu i radości spadaliśmy z sanek. Czasem, gdy pan przyspieszał głośno piszczeliśmy i krzyczeliśmy. Kiedy wjechaliśmy do pokrytego białym puchem lasu, na jednym z zakrętów, sanki zawirowały i zaczęliśmy spadać w wielkie zaspy. Nikt jednak tym się nie przejmował, bo chyba nam właśnie o to chodziło. Przejażdżkę urozmaiciło ognisko z pieczoną kiełbaską, ciastkami i ciepłą herbatą. Jednak wszystko co dobre zawsze się kończy. My też po udanej zabawie wróciliśmy z rodzicami do rodzinnych domów. Długo będziemy pamiętać tę zimową wyprawę. Serdecznie dziękujemy wszystkim osobom zaangażowanym w organizację za dostarczenie nam tylu niezapomnianych przeżyć.

Wychowawca i uczniowie klasy III a

W ZDROWYM CIELE – ZDROWY DUCH

W ramach realizacji zadań z programu profilaktyczno – wychowawczego uczniowie klasy 3 b prezentowali aktywne formy spędzania wolnego czasu. Wśród propozycji była jazda na łyżwach, zjazdy na sankach, budowle ze śniegu czy bitwa na śnieżki. Chłopcy  „rzucili wyzwanie” na najładniejszego klasowego bałwana. Do konkursu przystąpiły całe rodziny. Uczniowie wspólnie z rodzicami i rodzeństwem lepili niezwykłe śniegowe figury. Efektem wspólnej zabawy były nie tylko konkursowe bałwany ale mile spędzone chwile oraz zaspokojenie potrzeby ruchu na świeżym powietrzu. Dlatego wszyscy są wygrani!

Jadwiga Wolan

WALENTYNKOWE PRACE PLASTYCZNE
 od serca dla serca  

Z okazji Walentynek uczniowie życzą szczęścia, zdrowia i wiele radości oraz szczęśliwej długiej miłości.  Wraz z życzeniami dla każdego kartki walentynkowe wykonane przez uczniów na lekcjach plastyki pod kierunkiem Ewy Tworek.

KARNAWAŁ POŻEGNALIŚMY PĄCZKAMI

Pierwsze pączki zaczęto wypiekać w stolicy Austrii, skąd bardzo szybko przywędrowały do naszego kraju i stały się - głównie w okresie karnawału - ulubionym podwieczorkowym poczęstunkiem. Przygotowanie pączków jest nieco pracochłonne, ale najsmaczniejsze są te usmażone w domu. Rodziców z klasy III a nie trzeba było namawiać do celebrowania tej tradycji. W tłusty czwartek, 11 lutego  w naszej szkole  zapachniało wanilią, konfiturami z róży i domowymi powidłami. W niezwykłych torebeczkach z wesołymi wierszykami i kolorowymi serwetami ukryto dla dzieci pyszne słodkości, które cieszyły ich serca, oczy i podniebienia. To był wspaniały dzień!

Bożena Nowosad

MAPY MYŚLI "mind mapping"

Mapy myśli, inaczej mapowanie myśli, to efektywna technika notowania. Opracowało ją dwóch brytyjskich naukowców, Tony i Barry Buzan. Mapy myśli ułatwiają przyswajanie nowych wiadomości i pozwalają lepiej uporządkować zdobytą wiedzę. Ta technika przydaje się także przy pisaniu różnego rodzaju wypracowań i esejów oraz planowaniu.
Notując w technice mapowania myśli:
• aktywizujemy obie półkule mózgu
• na jednej kartce możemy zapisać informacje, które w notatce linearnej zajęłyby kilka stron
• notujemy i zapamiętujemy nawet 10 razy szybciej!
• wychodzimy poza utarte schematy myślenia i rozwijamy nasze twórcze zdolności

Notatka sporządzona na podstawie artykułu  http://www.naharvard.pl/mapy-mysli.html

Jak tworzyć mapy myśli, dowiedzieli się uczniowie z klas 7 na lekcji plastyki. Tak wygląda ich uporządkowana wiedza z różnych dziedzin. Ciekawe ile zapamiętali?

przygotowała Ewa Tworek

KARYKATURA PORTRETOWA

Według „Słownika wyrazów obcych” Władysława Kopalińskiego karykatura jest to „humorystyczne, ośmieszające uwydatnienie, wyolbrzymienie charakterystycznych cech osoby, przedmiotu albo wydarzeń…”.  Z hasła wydanej w latach 70-tych encyklopedii PWN termin „karykatura” przedstawia „człowieka w sposób śmieszny”, zabawny. Karykatura jest dziedziną sztuki o zasięgu masowym, zrozumiałą dla szerokiego odbiorcy. O karykaturze rozmawiali uczniowie z klasy 5 na lekcji plastyki. Oto ich próby rysunku…

przygotowała Ewa Tworek

Copyright © 2024 Szkoła Podstawowa w Rudzie-Hucie