foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Witamy na stronie internetowej Szkoły Podstawowej w Rudzie-Hucie

Szkoła Podstawowa w Rudzie-Hucie

im. por. Zbigniewa Twardego ps. "Trzask"

Kartka z kalendarza


Dzisiaj jest: 28 Maj 2020    |    Imieniny: Augustyn, Jaromir, Wilhelm

Czas

Kod QR na smartfon

Zeskanuj kod i przeglądaj stronę na smartfonie

Gazetka szkolna

Polecane strony

 

 

 

biblioteka

 

 

 

 

pajacyk

 

Statystyki

Odwiedza nas 20 gości oraz 0 użytkowników.

Licznik odwiedzin


0485697
Dziś
Wszystkie
42
485697

Twój numer IP: 34.232.62.209
2020-05-28 04:21

Procedury organizowania i przeprowadzania w 2020 r. egzaminu ósmoklasisty w Szkole Podstawowej im. por. Zbigniewa Twardego ps. „Trzask” w Rudzie-Hucie na podstawie wytycznych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego

POBIERZ PROCEDURY

 

 

 

PROCEDURA PRZYJMOWANIA PODRĘCZNIKÓW I KSIĄŻEK W BIBLIOTECE SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. POR. ZBIGNIEWA TWARDEGO PS. „TRZASK” W RUDZIE – HUCIE NA CZAS PANDEMII COVID – 19

POBIERZ PROCEDURY

 

 

 

PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA

PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA  W OKRESIE PANDEMII COVID-19 W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. POR. ZBIGNIEWA TWARDEGO PS. „TRZASK” W RUDZIE – HUCIE
Praca szkoły w zakresie prowadzenia zajęć opiekuńczo - wychowawczych z elementami dydaktyki będzie prowadzona w reżimie sanitarnym. Najważniejszą sprawą  jest zapewnienie uczniom i pracownikom bezpiecznych warunków. Rodzice/opiekunowie prawni samodzielnie podejmują decyzję dotyczącą ich dzieci i świadomie decydują o posłaniu dziecka do szkoły w związku z istniejącym zagrożeniem zakażenia się wirusem COVID-19. W przypadku stwierdzenia choroby spowodowanej wirusem COVID – 19 u dziecka szkoła  nie ponosi odpowiedzialności.

ADAM MARSZALUK – DYREKTOR SZKOŁY

 

PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA W OKRESIE PANDEMII COVID- 19 W SZKOLE PODSTAWOWEJ  IM. POR. ZBIGNIEWA TWARDEGO PS. „TRZASK” W RUDZIE – HUCIE
wchodzą w życie z dniem 18 maja 2020 roku
I. PODSTAWA PRAWNA:
1.Ustawa z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2019 r. poz.1239 ze zm.),
2.Ustawa z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 59 ze zm.),
3.Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148 ze. zm.),
4.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003 r. Nr 6 poz. 69 ze zm.),
5.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U z 2020r. poz. 493),
6.Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 kwietnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19art. 8a ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 59, oraz z 2020 r. poz. 322, 374, 567),
7.Wytyczne epidemiologiczne Głównego Inspektora Sanitarnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego oraz instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 z dnia 30 kwietnia 2020r.

II.OBOWIĄZKI DYREKTORA SZKOŁY:
1.Ustala i dostosowuje procedury obowiązujące w szkole do wymogów zwiększonego reżimu sanitarnego w warunkach pandemii koronawirusa i choroby COVID-19.
2.Zapewnia pracownikom środki ochrony osobistej, w tym rękawiczki, maseczki ochronne, ewentualnie przyłbice, płyny dezynfekujące. Płyn do dezynfekcji rąk, rękawiczki zapewnia również przy wejściu szkoły oraz w pomieszczeniach higieniczno-sanitarnych. Umieszcza w widocznym miejscu instrukcje z zasadami prawidłowego mycia rąk, zakładania i ściągania rękawiczek i maski – załącznik nr 3, 4, 5.
3.Organizuje pracę nauczycieli oraz pracowników administracji  i obsługi na okres wzmożonego reżimu sanitarnego w warunkach pandemii koronawirusa i choroby COVID-19.
4.Przekazuje rodzicom informacje o czynnikach ryzyka COVID-19, informuje o procedurach oraz o odpowiedzialności za podjętą decyzję związaną z wysłaniem dziecka do szkoły poprzez umieszczenie procedur wraz z załącznikami na stronie szkoły:  http://www.sp.ruda-huta.pl/
5.Zapewnia pomieszczenie służące do izolacji dziecka oraz pracownika (gabinet pielęgniarki szkolnej)–wyposażone w zestaw ochronny: przyłbica, fartuch ochronny, półmaski, rękawiczki. Jeśli dziecko/pracownik będzie wykazywał objawy typowe dla koronawirusa (gorączkę, kaszel, trudności w oddychaniu) należy postępować zgodnie z procedurami na wypadek stwierdzenia podejrzenia zakażenia ujętymi w pkt. 5.
6.Zapewnia codzienną dezynfekcję świetlicy, sal lekcyjnych i sali gimnastycznej oraz wykorzystywanych do zajęć przyborów.
7.Jest odpowiedzialny za usunięcie przedmiotów i sprzętu, których nie można skutecznie uprać lub dezynfekować (np. pluszowe zabawki).

III.OBOWIĄZKI PRACOWNIKÓW:
1.Obowiązki pracowników administracji i obsługi:
a)Pracownik pracuje w rękawiczkach i dba o higienę rąk – często myje mydłem lub środkiem dezynfekującym, nie dotyka okolicy twarzy, ust, nosa i oczu;
b)Wykonując prace porządkowe, wietrzy pomieszczenie, w którym pracuje;
c)Zachowuje szczególną ostrożność korzystając z magazynu, dyżurki, innych pomieszczeń służących do wykonywania swoich obowiązków;
d)Powierzchnie dotykowe w tym biurka, lady i stoły, klamki, włączniki światła, poręcze, blaty do spożywania posiłków i inne przedmioty (np. telefony, klawiatury) regularnie dezynfekuje środkiem dezynfekującym;
e)Wszystkie obszary często używane, takie jak toalety, ciągi komunikacyjne regularnie  i starannie sprząta z użyciem wody z detergentem;
f) W przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem lub choroby COVID-19 (duszności, kaszel, gorączka) pracownik pozostaje w domu i zawiadamia o tym fakcie dyrektora; g)Pracownicy kuchni, pracownicy administracji oraz obsługi sprzątającej powinni ograniczyć kontakty z uczniami oraz nauczycielami.
2.Obowiązki nauczycieli:
a)Pracuje wg ustalonego przez dyrektora harmonogramu realizując zajęcia świetlicowe, opiekuńczo – wychowawcze z elementami zajęć dydaktycznych w szkole lub zajęcia dydaktyczne realizowane w formie pracy zdalnej;
b)Wyjaśnia dzieciom zasady obowiązujące w szkole ze zwróceniem szczególnej uwagi na przestrzeganie zasad higieny w związku z zagrożeniem zakażenia koronawirusem;
c)Przestrzega zasad korzystania z boisk stosując się do zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego dotyczących ilości osób przebywających jednocześnie w w/w miejscu;
d)Organizuje wyjścia poszczególnych grup na teren przyszkolny tak, aby grupy nie mieszały się ze sobą.
e)Unika organizowania większych skupisk dzieci w jednym pomieszczeniu lub przy jednej zabawie w sali gimnastycznej i boisku szkolnym;
f)Opiekunowie powinni zachować dystans społeczny między sobą, w każdej przestrzeni szkoły, wynoszący co najmniej 1,5 metra;
g)Dba o higienę rąk – często myje mydłem lub środkiem dezynfekującym, nie dotyka okolicy twarzy, ust, nosa i oczu;
h)W przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem lub choroby COVID-19 (duszności, kaszel, gorączka) pracownik pozostaje w domu i zawiadamia o tym fakcie dyrektora szkoły;
i)Nauczyciel organizuje przerwy dla swojej grupy, w interwałach adekwatnych do potrzeb, jednak nie rzadziej niż po 45 min. Grupa spędza przerwy pod nadzorem nauczyciela;
j) Uczeń posiada własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia lub w tornistrze;
k)Nauczyciel dopilnowuje, aby uczniowie nie wymieniali się przyborami szkolnymi między sobą. W sali gimnastycznej mogą przebywać dwie grupy uczniów;
l)Ogranicza aktywności sprzyjające bliskiemu kontaktowi pomiędzy uczniami;
ł)Zapewnia taką organizację pracy i koordynację, która utrudni stykanie się ze sobą poszczególnych grup uczniów (np. różne godziny przyjmowania grup do szkoły, różne godziny przerw lub zajęć na boisku);
m)Nie należy organizować żadnych wyjść poza teren szkoły (np. spacer do parku).

IV.OBOWIĄZKI RODZICÓW/OPIEKUNÓW PRAWNYCH:
1.Rodzice/opiekunowie prawni są zobowiązani do zapoznania się z Procedurami bezpieczeństwa w okresie pandemii covid-19 na terenie Szkoły Podstawowej  im. por. Zbigniewa Twardego ps. „Trzask” w Rudzie – Hucie na stronie http://www.sp.ruda-huta.pl/.
2.Zgłaszają dziecko do udziału w zajęciach w szkole minimum 2 dni robocze przed skorzystaniem z zajęć opiekuńczo – wychowawczych z elementami zajęć dydaktycznych w szkole podstawowej do godziny 15.00 (telefonicznie lub mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).
3.Dostarczają do szkoły uzupełnioną Deklarację oraz Oświadczenie rodzica/ opiekuna prawnego stanowiące załącznik nr 1 oraz załącznik nr 2 (do pobrania ze strony szkoły) – co jest warunkiem przyjęcia dziecka do szkoły. Skan oświadczenia i deklaracji przesyła mailem na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub dostarcza w dniu przyprowadzenia dziecka do szkoły pozostawiając dokumenty w skrzynce umieszczonej przy wejściu do szkoły.
4.Stosują się do zaleceń lekarskich, które mogą określić czas nieposyłania dziecka do szkoły, jeśli wcześniej dziecko chorowało. Po przebytej chorobie rodzic zobligowany jest do dostarczenia zaświadczenia lekarskiego, potwierdzającego stan zdrowia dziecka, umożliwiający jego ponowne przyjęcie.
5.W czasie pobytu w szkole nie ma obowiązku noszenia przez dzieci maseczek. Jeśli rodzice/prawni opiekunowie decydują się na posiadanie przez dziecko maseczki jest zobowiązany do przekazania nauczycielowi odpowiednich ich ilości zapakowanych   w woreczku/pudełku opisanych imieniem i nazwiskiem dziecka.
6.Przestrzegają wytycznych dotyczących nie przynoszenia zabawek i innych niepotrzebnych przedmiotów przez dziecko do szkoły.
7.Regularnie przypominają dziecku o podstawowych zasadach higieny m.in. myciu rąk wodą z mydłem, nie podawaniu ręki na przywitanie, unikaniu częstego dotykania oczu, nosa i ust. Zwracają uwagę na odpowiedni sposób zasłaniania twarzy podczas kichania czy kasłania.
8.Rodzic/opiekun prawny oddaje dziecko pod opiekę wyznaczonemu pracownikowi przed wejściem do szkoły – nie wchodzi na teren szkoły.
9.Rodzice i opiekunowie prawni przyprowadzający i odbierający dzieci do/z placówki są zobowiązani do zachowania dystansu społecznego w odniesieniu do pracowników szkoły oraz innych dzieci i ich rodziców wynoszący co najmniej 2 metry.
10.Są zobowiązani do podania aktualnego numeru telefonu i odbierania telefonów od dyrektora.


V. PRACA SZKOŁY W PODWYŻSZONYM REŻIMIE SANITARNYM:
1.Na czas podwyższonego reżimu sanitarnego godziny pracy szkoły: 8.00-15.00.
Wejścia do szkoły, odbiór dziecka rodzic/opiekun prawny sygnalizuje osobie pełniącej dyżur przy drzwiach.
2.Co najmniej raz na godzinę będą wietrzone sale, w którym odbywają się zajęcia.
3.Pierwszeństwo z możliwości skorzystania z opieki świetlicowej mają dzieci: pracowników systemu ochrony zdrowia, służb mundurowych, pracowników handlu i przedsiębiorstw realizujących zadania związane z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
4.Liczba dzieci w poszczególnych grupach przebywających w jednej sali zostaje ograniczona do 12. Jeżeli liczba dzieci nadal będzie przekraczała bezpieczną ilość dzieci przebywających  w szkoły, to dzieci przyjmowane będą do szkoły rotacyjnie z tygodniowym czasem pobytu w szkole.
5.Jeżeli dziecko wykazuje oznaki osoby chorej i pomiar temperatury będzie podwyższony nie zostanie w tym dniu przyjęte do szkoły.
6.W grupie może przebywać do 12 uczniów. W uzasadnionych przypadkach za zgodą organu prowadzącego można zwiększyć liczbę dzieci -nie więcej niż o 2. Przy określaniu liczby uczniów w grupie należy uwzględnić także rodzaj niepełnosprawności uczniów.
7.W miarę możliwości do grupy przyporządkowani są ci sami nauczyciele.
8.Jedna grupa uczniów przebywa w wyznaczonej i w miarę możliwości stałej sali. Minimalna przestrzeń do zajęć dla uczniów w sali nie może być mniejsza niż  4m2 na 1 osobę (uczniów i nauczycieli).  Do przestrzeni tej nie wlicza się pomieszczenia/pomieszczeń kuchni, jadalni,  pomocniczych (ciągów komunikacji wewnętrznej, pomieszczeń porządkowych, magazynowych, higieniczno – sanitarnych, np. łazienek). Nie należy sumować powierzchni sal dla dzieci i przeliczać łącznej jej powierzchni na limit miejsc. Powierzchnię każdej sali wylicza się z uwzględnieniem mebli oraz innych sprzętów, które się w niej znajdują.
9.Z sali, w której przebywa grupa, należy usunąć przedmioty i sprzęty, których nie można skutecznie umyć, uprać lub dezynfekować. Przybory do ćwiczeń (piłki, skakanki, obręcze itp.) wykorzystywane podczas zajęć należy dokładnie czyścić lub dezynfekować.
10.W szatni należy wykorzystywać co drugi boks, uczniowie po skończonych zajęciach pojedynczo schodzą do szatni.
 11.Szkoła organizuje zajęcia świetlicowe dla uczniów, których rodzice zgłosili potrzebę korzystania ze świetlicy szkolnej.
12.Zajęcia świetlicowe odbywają się w świetlicy szkolnej z zachowaniem zasady 4 m2 na osobę. W razie potrzeby mogą zostać wykorzystane inne sale dydaktyczne.
13.Nauczyciele i inni pracownicy szkoły powinni zachowywać dystans społeczny między sobą, w każdej przestrzeni szkoły, wynoszący min. 1,5 m.

VI.PROCEDURY NA WYPADEK STWIERDZENIA PODEJRZENIA ZAKAŻENIEM KORONAWIRUSEM LUB CHOROBY COVID-19
1.Dziecko, u którego stwierdzono podejrzenie zakażenia koronawirusem lub choroby COVID-19 (duszności, kaszel, gorączkę) bezzwłocznie przez pracownika wyposażonego w przyłbicę, fartuch ochronny, półmaskę i rękawiczki zostaje odizolowane do IZOLATORIUM –wyznaczonego pomieszczenia (gabinet pielęgniarki szkolnej).
2.Pracownik pozostaje z dzieckiem utrzymując min. 2 m odległości.
3.Nauczyciel zawiadamia dyrektora o zaistniałej sytuacji.
4.Dyrektor lub wicedyrektor/pracownik wskazany przez dyrektora bezzwłocznie zawiadamia rodziców o zaistniałej sytuacji.
5.Dyrektor zawiadamia stację sanitarno –epidemiologiczną, w razie złego stanu dziecka dzwoni na numer 999.
6.Pracownik, u którego stwierdzono podejrzenie zakażenia koronawirusem lub choroby COVIDi-19 (duszności, kaszel, gorączkę):
a)Zgłasza fakt dyrektorowi i bezzwłocznie udaje się do wyznaczonego pomieszczenia – izolatorium;
b)Dyrektor kieruje do pomocy osobę, która przystępując do działań zabezpiecza się  w przyłbicę, fartuch ochronny, półmaskę i rękawiczki;
c)Dyrektor bezzwłocznie zawiadamia odpowiednie służby, które podejmują dalsze kroki bezpieczeństwa.

VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.Procedury bezpieczeństwa wchodzą w życie z dniem podpisania przez dyrektora.
Procedury bezpieczeństwa w okresie pandemii covid-19 na terenie Szkoły Podstawowej im. por. Zbigniewa Twardego  ps. „Trzask” w Rudzie – Hucie.
2.Procedury obowiązują do czasu ich odwołania.

VIII. OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) – dalej: „RODO” informuję, że:
1.Administratorem Pani/Pana danych jest Szkoła Podstawowa im. por. Zbigniewa Twardego  ps. „Trzask” w Rudzie – Hucie;
2.Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pisemnie na adres Administratora.

3.Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu monitoringu potencjalnych zagrożeń związanych z rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-Cov-2 –COVID-19 i podejmowania działań prewencyjnych oraz wspierających jak również w celu realizacji praw oraz obowiązków wynikających z art. 9 ust. 2 lit. I RODO w związku z art. 68 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148 ze zm.) w związku z art. 4 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148 ze zm.).
4.Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu. Formularze zawierające dane osobowe zostaną komisyjnie zniszczone po zakończeniu stanu epidemii lub po wydaniu wytycznych Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
5.Informuję, że nie podlega Pani/Pan zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
6.Pani/Pana dane osobowych nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
7.W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, przysługują Pani/Panu następujące prawa:
a)prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
b)prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
c)prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
d)prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).
8.Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe. Nieprzekazanie danych skutkować będzie brakiem realizacji celu, o którym mowa w pkt. 3.
9.Pani/Pana dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, tj. Głównemu Inspektorowi Sanitarnemu.

Załączniki

 

Drodzy Rodzice i Uczniowie

 Informuję, że zgodnie z § 2 ust.1 rozporządzenia  Ministra  Edukacji Narodowej z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
(Dz. U. poz. 410, 492, 595, 642 i 742) w okresie od dnia 27 kwietnia 2020 r. do dnia 24 maja 2020 r. zajęcia dydaktyczno – wychowawcze będą nadal prowadzone  z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Z wyrazami szacunku i życzeniami zdrowia
Adam Marszaluk – dyrektor szkoły

 

 

Drodzy Rodzice i Uczniowie

     Informuję, że zgodnie z § 1 rozporządzenia  Ministra  Edukacji Narodowej z dnia 9 kwietnia 2020r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem  i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2020 r. poz. 642) w okresie od dnia 15 kwietnia 2020 r. do dnia 26 kwietnia 2020 r. zajęcia dydaktyczno – wychowawcze będą nadal prowadzone  z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Z wyrazami szacunku i życzeniami zdrowia
Adam Marszaluk – dyrektor szkoły

 

 

KOMUNIKAT DLA UCZNIÓW I RODZICÓW KLAS ÓSMYCH

W SPRAWIE PRÓBNEGO EGZAMINU OŚMIOKLASISTY

Komunikat MEN I CKE

 

 

Komunikat

Szanowni Rodzice

   Informuję, że zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 2 i 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
(Dz. U. poz. 410 i 492) w okresie od dnia 12 marca 2020 r. do dnia 10 kwietnia 2020 r.  zostały zawieszone zajęcia dydaktyczno – wychowawcze prowadzone na terenie szkoły.
   Jednocześnie zgodnie z § 3a ust. 1 cytowanego rozporządzenia w okresie od dnia 25 marca 2020 r. do dnia 10 kwietnia 2020 r. zostały wprowadzone nowe zasady prowadzenia nauczania na odległość, oceniania i klasyfikowania uczniów obowiązujące w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkół z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Z poważaniem Adam Marszaluk Dyrektor Szkoły Podstawowej w Rudzie – Hucie.

 

Komunikat

Szanowni Rodzice

   W związku z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz. 493) informuję o sposobie organizacji zajęć w Szkole Podstawowej  im. por. Zbigniewa Twardego ps. „Trzask” w Rudzie – Hucie od dnia 25 marca 2020 r.  z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość:
1) realizacja treści programowych odbywać się będzie zgodnie z tygodniowym planem nauczania dla poszczególnych klas, prowadzone będą również zajęcia w ramach pomocy psychologicznej i zindywidualizowanej ścieżki kształcenia;
2) w dzienniku elektronicznym, w zakładce „praca domowa”, będą przesyłane informacje dotyczące sposobu  realizacji  tematu lekcji, zadania do wykonania przez ucznia, praca domowa oraz sposób oceny wiedzy  i umiejętności;
3) wszelkie uwagi dotyczące realizowanych tematów lekcji uczniowie  i rodzice powinni przesyłać nauczycielom przez  dziennik elektroniczny, lub wychowawcom, dyrekcji szkoły;
4) w zadaniach nauczyciele powinni uwzględniać potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne dzieci i uczniów;
5) tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych oddziałach klas  oraz na zajęciach realizowanych w formach pozalekcyjnych będzie uwzględniać:
a) równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia,
b) zróżnicowanie zajęć w każdym dniu,
c) możliwości psychofizyczne uczniów podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego  w ciągu dnia,
d) łączenie przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia,
e) ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć;
6) informowanie uczniów lub rodziców o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach;
7) wskazywanie źródeł i materiałów niezbędnych do realizacji zajęć, w tym materiały  w postaci elektronicznej, z których uczniowie lub rodzice mogą korzystać;
8) nauczyciele prowadzący zajęcia wskażą każdemu uczniowi lub rodzicom informację o formie i terminach konsultacji;
Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość będą realizowane w szczególności:
1) z wykorzystaniem:
a) materiałów i funkcjonalności Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania pod adresem Komunikat,
b) materiałów dostępnych na Komunikat, stronach internetowych jednostek podległych temu ministrowi lub przez niego nadzorowanych, w tym na Komunikat,
c) materiałów prezentowanych w programach publicznej telewizji i radiofonii,
d) innych niż wymienione w lit. a-c materiałów wskazanych przez nauczyciela;
2) przez podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela, potwierdzających zapoznanie się ze wskazanym materiałem i dających podstawę do oceny pracy ucznia;
3) z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej zapewniających wymianę informacji między nauczycielem, uczniem lub rodzicem;
4) przez informowanie rodziców o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji przez dziecko lub ucznia w domu - w przypadku dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym, edukacją wczesnoszkolną, zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi.


Z poważaniem Adam Marszaluk Dyrektor Szkoły Podstawowej w Rudzie – Hucie.

 

DOMOWA SZKOŁA

 

 INFOLINIA URUCHOMIONA W ZWIĄZKU Z KORONAWIRUSEM

 

MATERIAŁY INFORMACYJNE NA TEMAT KORONAWIRUSA

Rozmowy z dziećmi a koronawirus

Poradnik - dzieci

 

INFORMACJA DLA RODZICÓW UCZNIÓW

Szanowni Państwo


   W związku z zawieszeniem zajęć dydaktyczno - wychowawczych w szkołach w dniach 12.03.2020 – 25.03.2020 informuję, że od dnia 17 marca 2020 roku będą wysłane przez dziennik elektroniczny informacje w zakresie realizacji przez Państwa dzieci treści nauczania wynikających z podstawy programowej. W związku z tym nauczyciele przygotują dla uczniów materiały dydaktyczne do samodzielnej pracy w domu i przekażą je za pośrednictwem dziennika elektronicznego, w zakładce „zadanie domowe”.  Informacje będą przesyłane każdego dnia zgodnie z planem lekcji. Aby zadania były wykonywane systematycznie  i prawidłowo proszę Państwa o monitorowanie jak są wykonywane  prace zadane przez nauczycieli przez Państwa dzieci.
    Jednocześnie uczniowie mogą także korzystać z udostępnionej przez MEN platformy epodreczniki.pl, gdzie umieszczone są zadania powtórzeniowe.
Dziękuję Państwu za zrozumienie i wsparcie oraz proszę  o pozostawanie z nami w kontakcie.


Z poważaniem
Adam Marszaluk – dyrektor Szkoły Podstawowej w Rudzie - Hucie

 

 

Witamy serdecznie na stronie  internetowej Szkoły Podstawowej w Rudzie-Hucie. Witryna ta została stworzona aby przybliżyć wszystkim zainteresowanym bogate życie placówki. Zamieszczane tutaj są informacje o sukcesach uczniów, aktywności kół zainteresowań, zajęciach sportowych, artystycznych i językowych. Znajdziecie tu Państwo również komunikaty i dokumenty wewnątrzszkolne. Zapraszamy do zapoznania się z zawartością strony oraz życzymy miłego dnia.

 

 

 LOKALIZACJA SZKOŁY

 

 

 

 

 

 

Copyright © 2020 Szkoła Podstawowa w Rudzie-Hucie