foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Witamy na stronie internetowej Szkoły Podstawowej w Rudzie-Hucie

Szkoła Podstawowa w Rudzie-Hucie

im. por. Zbigniewa Twardego ps. "Trzask"

Kartka z kalendarza


Dzisiaj jest: 28 Lipiec 2024    |    Imieniny: Wiktor, Innocenty, Aida

Czas

Kod QR na smartfon

Zeskanuj kod i przeglądaj stronę na smartfonie

Gazetka szkolna

Polecane strony

 

 

 

biblioteka

 

 

 

 

pajacyk

 

Statystyki

Odwiedza nas 20 gości oraz 0 użytkowników.

Licznik odwiedzin


1308634
Dziś
Wszystkie
106
1308634

Twój numer IP: 3.145.204.140
2024-07-28 07:19

ZABAWA KARNAWAŁOWA W KLASIE 2B

„WYBIERAM KOLEJ, BO DBAM O ŚRODOWISKO”

Brawo! Brawo! Brawo! Uczeń klasy III a Wojciech Sitarz, zajął I miejsce w kategorii klas I-III, w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym, zorganizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA.  „Wybieram kolej, bo dbam o środowisko”. Nagrodę Wojtek otrzyma w terminie późniejszym, a na razie ogromnie się cieszymy, gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

Barbara Mikołajczyk

Zwycięska praca tak się prezentuje!

„ JEST W KAŻDYM WIERNYM SERCU POLAKA”

Zainspirowani przesłaniem wiersza  A. Słonimskiego pt. „Polska” uczniowie klasy IVA przekładem intersemiotycznym odpowiedzieli na pytanie podmiotu lirycznego” (…) pytasz się synu, gdzie jest i jaka?”
Pracujemy w zespołach i prezentujemy wytwory prac
Zadaniem uczniów na lekcji języka polskiego w dniu 09 lutego 2022r. było wykonanie map myśli, na których przedstawili najważniejsze informacje o Polsce. Uczniowie dobierali się w zespoły wedle indywidualnych preferencji, były to grupy dwu i czteroosobowe. Musieli zmieścić się w wyznaczonym przez nauczyciela czasie, a zatem uczyli się gospodarować czasem. Po zakończeniu prac liderzy  wraz z pozostałymi członkami grup dokonywali prezentacji  na forum klasy. Wystąpienia publiczne okazały się dla dzieci niesamowitą przygodą, podczas której zwiększały swoje kompetencje w zakresie pokonywania tremy i reklamowania wypracowanego produktu.  Zgodnie z zasadą oceniania kształtującego uczniowie rozwijali umiejętność samooceny.
Integracja dyscyplin
Prezentacja wytworów prac  uczniów udowodniła, że integracja literatury i sztuki przynosi pozytywne efekty. Operacja przekodowania jednego kodu na drugi, to jest tekstu poetyckiego na obraz, okazała się zajmującą czynnością dla wykonawców, a efekty działań wartościowe i budzące zainteresowanie u odbiorców.  Przekład interesemiotyczny  łączy się z multisensoryczną percepcją komunikatu, ułatwiającą jego recepcję, tj. z odbiorem przekazu kilkoma bądź wszystkimi zmysłami. Lepiej zapamiętujemy dany obiekt, jeśli poznajemy go wielokanałowo, np., gdy go widzimy, dotykamy, a nawet czujemy jego zapach. Dzieci, w  różnorodnej plastycznie formie, przybliżyły wyobrażoną słowami wiersza A. Słonimskiego Polskę. Wzbogaciły interpretację własnym pomysłem,  korzystając z arkuszy papieru, kredek, flamastrów, wycinków gazet, fragmentów zasuszonych roślin, kolorowych zdjęć zwierząt, ludzi, miejsc czy tradycji polskich; zapisywały cytaty ważnych polskich haseł, rysowały symbole narodowe  Podczas pracy dzieci korzystały z narzędzi TIK. Działania uczniów  utrwaliłam na zdjęciach.

Opracowanie - Anna Jabłońska

KAMISHIBAI – SKRZYNKA PEŁNA BAŚNI

Kamishibai to teatrzyk obrazkowy ukryty w "drewnianej skrzynce". Z zewnątrz jest niepozorna. Zamknięta przypomina trochę walizkę. Lecz wkrótce po otworzeniu jej tajemniczych drzwiczek przed widzami ukazują się przepiękne obrazy. Kamishibai służy do prezentowania widzom ilustracji, które tworzą fabułę. Zbiór obrazków (umożliwiających przedstawienie całej opowieści), ułożonych jeden po drugim, umieszczany jest w butai - drewnianej skrzynce. Teatr ilustracji ma w sobie magię! Wszyscy jesteśmy już chyba trochę znudzeni galopującą technologią, szukamy ucieczki od niej, odłączamy kable, wracamy do natury. Nikogo nie dziwią obrazy zmieniające się w szalonym tempie na ekranach komputera, telewizora, efekty specjalne w filmach. Nasze widowisko jest wyjątkowe, wyróżnia się tym, że to uczniowie samodzielnie tworzą ilustracje i snują opowieści. Kamishibai - to nowatorskie metody nauczania zachęcające do kreatywności, to podnoszenie skuteczności kształcenia poprzez twórcze działania.

Jadwiga Wolan

PŁASKORZEŹBA Z PLASTELINY

Na lekcjach plastyki uczniowie klas czwartych wykonywali prace plastyczne polegające na wypełnianiu opracowanych przez siebie projektów kulkami z plasteliny. Plastelinę lekko rozgrzewali w palcach, następnie formułowali z niej różnej wielkości elementy, które przyklejali do kartki. Plastelinę można było rozcierać, cieniować oraz łączyć kolorami. Gratulacje dla młodych talentów: Igor Psuja, Martna Hawryluk, Antoni Dziaduk, Julia Kowalska, Paweł Borkowski, Zofia Sołtys.

Marek Tarnowski-nauczyciel plastyki

Z KALIGRAFIĄ ZA PAN BRAT- KONKURS PIĘKNEGO PISANIA

Wrócił do łask konkurs pięknego pisania. Zamieściliśmy go w planie pracy szkoły. Dlaczego? Uczniowie piszą coraz mniej i coraz brzydziej. Lubią kulturę obrazkową, animacje, zaś męczą się, gdy muszą coś przepisać czy napisać samodzielnie. A cóż dopiero napisać estetycznie?  Jednak można! Przekonała się o tym klasa IVa, która 01 lutego 2022r. w ramach lekcji języka polskiego uczestniczyła w Klasowym Konkursie Pięknego Pisania.    
 
Zdaniem uczniów
Zapytani kilka dni wstecz czwartoklasiści o to, czy lubią pisać, w przewadze odpowiedzieli przecząco. Rozmowa kierowana z uczniami wskazała na prawidłowość, że rozumieją przyczyny, dla których  mało kto z nich pisze estetycznie. Przyczyna nie tkwi  w dysgrafii. Kredę i długopis zastąpiły multimedia, to naturalne. Uczniowie wolą oglądać, klikać i pytać. Piszą, gdy muszą i niekoniecznie przywiązują uwagę do estetyki zapisu.
Zdaniem nauczyciela
Uczniowie mają w sobie pokłady umiejętności kaligraficznego zapisu. Wymagają jedynie mobilizacji i motywacji. Jedną z nich było ogłoszenie Klasowego Konkursu Pięknego Pisania. Nagrodą dla zwycięzców były bardzo dobre i celujące oceny, pisemne pochwały i wyróżnienie na forum klasy i szkoły.    

Wyniki
Konkurs odbył się 01 lutego 2022r. w pracowni nr 28   
Komisja została demokratycznie powołana  w głosowaniu jawnym. Skład Komisji Konkursowej:
1. Antoni Dziaduk
2. Martyna Hawryluk
3. Igor Psuja


Spośród dwadzieściorga uczestniczących w Konkursie uczniów wyłoniono zwycięzców i wyróżnionych.
Laureaci:
I miejsce - Igor Psuja
II miejsce - Magdalena Rozmarynowska
III miejsce - Martyna Hawryluk

Wyróżnienia:
1. Gabriela Korzeniewska
2. Marcelina Szarpak
3. Mikołaj Skrok


Gratulujemy! Myślę, że konkursy pięknego pisania na dłużej zagoszczą w życiu naszej szkoły.

Opracowanie - nauczyciel języka polskiego  mgr A. Jabłońska

ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA W KLASIE PIERWSZEJ

Styczeń jest zimowym miesiącem, pełnym chłodnych dni. Jednak 21  i 22 stycznia każdemu robi się cieplej na sercu, bo przecież jest to święto naszych kochanych babć i dziadków. W Szkole Podstawowej w Rudzie - Hucie zapraszanie babć i dziadków na uroczystość z okazji ich święta jest tradycją na stałe wpisaną w repertuar imprez szkolnych. To dzień pełen uśmiechów, wzruszeń, łez i radości. Niestety w tym roku ze względów obostrzeń epidemicznych nie mogliśmy spotkać się jak zawsze z naszymi babciami i dziadkami w szkole na wspólnej zabawie. Pamiętaliśmy jednak o nich i przygotowaliśmy dla nich program artystyczny zawierający wiersze i piosenki okolicznościowe związane tematycznie z tym świętem. Obdarowaliśmy też ich medalami, które wykonaliśmy oczywiście własnoręcznie na zajęciach technicznych. Wierszem i piosenką podziękowaliśmy kochanym babciom i dziadkom za trud włożony w wychowanie wnuków.

wychowawca - Bożena Nowosad

„CHRONIĄ I STRZEGĄ NASZYCH GRANIC”

Dnia 27 stycznia, został rozstrzygnięty szkolny konkurs plastyczny dla klas 0-III „Chronią i strzegą naszych granic”. Wpłynęło 37 prac konkursowych. Komisja konkursowa w składzie:
Przewodnicząca: p. K. Lipiak
Członek: I. Mazurkiewicz
Członek: B. Mikołajczyk
Wyłoniła 8 laureatów i 10 wyróżnień.
Laureaci:
1. Maja Sobczuk
2. Maja Bądaruk
3. Anna Zawiślańska
4. Gabriela Koszuk
5. Zofia Koszuk
6. Karol Bukszyński
7. Fabian Woźniak
8. Wojciech Sitarz
Wyróżnieni:
1. Maja Kozłowska
2. Vanessa Śliwińska
3.Kuba Hawryluk
4. Maja Dziechciaruk
5. Daria Łontkowska
6. Zuzanna Szwalikowska
7. Błażej Ostrowski
8. Roksana Niedźwiecka
9. Fabian Bądaruk
10. Patrycja Kamińska

PAMIĘTAMY O POWSTANIU STYCZNIOWYM

W dniu 20 stycznia 2022 roku grupa 26 uczniów z klas ósmych wzięła udział w nietypowej lekcji historii i patriotyzmu. Po raz kolejny w trakcie corocznego marszu odwiedziła miejsce związane z historią naszej gminy a dokładnie z powstaniem styczniowym. Tym razem była to Iłowa i pomnik poświęcony powstańcom walczącym z rosyjskim zaborcą dokładnie 16 stycznia 1864 roku w bitwie pod Rudnią. Po dotarciu na miejsce w zwartej kolumnie pod opieką nauczycieli historii (K.Opas i A.Marszaluka) uczniowie zapalili znicze oraz uczcili pamięć o tych którzy walczyli o naszą niepodległość minutą ciszy. Wysłuchali także informacji o powstaniu i bitwach na naszym terenie. Na zakończenie wszyscy udali się na działkę Państwa Elżbiety i Mirosława Bartosz gdzie zorganizowano ognisko integracyjne z pieczeniem kiełbasek. Należy podkreślić, że coroczne marsze młodzieży szkolnej zostały zainicjowane przez dyrektora szkoły a realizacją zajmuje się GAP czyli Grupa Aktywnych Patriotów.

K.Opas

„HAZARD? Nie daj się wciągnąć!”

Nasza szkoła przystąpiła do akcji, której celem jest podniesienie świadomości  o zagrożeniach związanych z uzależnieniem od hazardu i uczestnictwem w nielegalnych grach hazardowych. 13 stycznia 2022 roku funkcjonariuszki Krajowej Administracji Skarbowej  (KAS) Sylwia Sawicka – Kuś i  Izabela Kruk – Petruk przeprowadziły w klasach siódmych i ósmych zajęcia  edukacyjne, których celem jest podniesienie świadomości osób młodych na temat zagrożeń, jakie niesie ze sobą hazard i uzależnienie od niego. Tematyka zajęć uwzględniła również problem wykorzystywania Internetu przez podmioty organizujące nielegalne gry hazardowe. Nieświadomi zagrożenia młodzi ludzie traktują hazard w sieci jako niewinną formę rozrywki. Nie bez znaczenia pozostają też emocje gracza związane z rywalizacją. To wszystko sprawia, że hazard online, nawet bez pieniędzy, może być przez młodzież postrzegany jako wciągający i ekscytujący. Jednocześnie osoby niepełnoletnie są bardziej podatne na negatywne zjawiska płynące z Internetu, w tym uzależnienie od hazardu. Uzależnienie takie jest chorobą, której skutki dotykają nie tylko graczy, ale także ich rodziny i najbliższych. Akcja odbywa się pod honorowym patronatem Ministra Edukacji i Nauki.

Pedagog
Katarzyna Lipiak

Copyright © 2024 Szkoła Podstawowa w Rudzie-Hucie