ZDALNE ZAJĘCIA ŚWIETLICOWE

W edukacji zdalnej najważniejsze jest poczucie bezpieczeństwa ucznia, jego relacje z nauczycielem, rrówieśnikami, ale również ważne są jego potrzeby i rozwój. Powinniśmy zadać sobie pytanie: Co w tej sytuacji jest możliwe do zrealizowania i jak najlepiej wykorzystać ten czas? Warto również zadać uczniom pytania: Czego chcieliby się nauczyć lub dowiedzieć?,  Czy czują potrzebę kontaktu z nauczycielem lub grupą rówieśniczą? Warto zachęcić uczniów, aby rozwijali swoje zainteresowania i pasje, aby poszukiwali. Może zechcą po tygodniu podzielić się   z kolegami lub z nauczycielem tym, czego się nauczyli przez ten okres.
Głównym celem organizowania zajęć zdalnych jest ujawnianie i rozwijanie zainteresowań, uzdolnień i talentów ucznia, ale również zapewnienie mu alternatywnego spędzania czasu wolnego. Co możemy więc zaproponować jako nauczyciele świetlicy? Przede wszystkim:
• zabawy konstrukcyjne (np. pocięte słomki, kulki z plasteliny i ich łączenie w bryły lub wymyślone konstrukcje) – wykonanie zdjęć oraz wysłanie na email nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ,
• mierzenie, ważenie, czytanie przepisów kulinarnych,
• dzień z zegarkiem w ręku (planowanie dnia pracy),
• tworzenie gry, a potem rozegranie jej z członkami rodziny,
• pisanie pamiętnika (umiejętność budowania zdań, bogacenie słownictwa);
• wykorzystanie różnych pomysłów na prace plastyczne, np. jesienny jeż - wykonanie zdjęć oraz wysłanie na email nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
• udział w konkursach,
• ćwiczenia dykcji (wierszyki łamiące języki) – nagrywanie ich.
Propozycje stron, które proponujemy dzieciom:

https://quizizz.com/admin

https://miastodzieci.pl/zagadki/lamiglowki-logiczne

https://www.jigsawplanet.com

https://mojedziecikreatywnie.pl/

Opracowanie:  Magdalena Gałus