OD NOŻYCZEK ANDRESENA PAPIER W BAJKĘ SIĘ ZAMIENIA !

W poszukiwaniu ciekawych form pracy uczniowie klasy III wraz  z wychowawcą dotarli do pałacu Królowej Śniegu. H. Ch. Adndersen zainspirował nas do stworzenia scenariusza przedstawienia, podczas którego wykorzystaliśmy aktywne metody nauczania. Ich głównym założeniem jest przewaga uczenia się nad nauczaniem, a więc większe zaangażowanie uczniów w proces dydaktyczny. Nauczyciel przestaje być tu nieomylnym ekspertem, staje się doradcą, organizatorem, partnerem, który: objaśnia cele uczenia się, przygotowuje materiały do pracy, organizuje warsztat pracy, inicjuje sposób działania, obserwuje uczniów przy pracy, dzieli się spostrzeżeniami, pomaga w rozwiązywaniu problemów. Tworząc przedstawienie uczniowie podzielili się na dwie grupy: chłopcy i dziewczynki. Zadaniem dziewczynek było odnalezienie i odczarowanie Kay’a. Zadaniem chłopców było pokazanie, że osoba zła, oziębła może się zmienić i stać się dobrą i przyjazną. Uczniowie wczuli się w swoje role, dlatego Kay odczytał magiczne słowo KOCHAM i wszyscy mogli śpiewać i tańczyć razem bez złości i kłótni. Przedstawienie wzbogacił obraz nawiązujący do treści baśni. Wykonały go: J. Surowska, A. Wilkos, M. Huryn w ramach pracy pozalekcyjnej. Dzięki zastosowaniu takich metod uczniowie z biernych odbiorców przeobrazili się  w aktywnych uczestników procesu dydaktycznego.

Bożena Nowosad